Home » Actueel » Tool: Helpdesk Simpel Switchen
Actueel

Tool: Helpdesk Simpel Switchen

Switchen tussen werk of van ondersteuningsniveau is een belangrijke stap in het ontwikkelen van talenten. Het begeleiden van iemand die een switch wil maken, kan in de dagelijkse praktijk een uitdaging zijn. Om hierbij te helpen, is SBCM samen met Cedris een pilot gestart. Deze pilot ´de Helpdesk Simpel Switchen´ biedt professionals van sociale ontwikkelbedrijven de mogelijkheid om (anonieme) casussen in te dienen voor juridisch advies.

Denk aan een casus of vraag over bijvoorbeeld:

  • Een bijstandsgerechtigde die vanuit dagbesteding naar beschut werk gaat.
  • Iemand met Wajong 2015 die aan het werk wil.

Loop je rond met een vraag of casus en vraag jij je af:

  • Of je alle gevolgen wel goed op een rijtje hebt?
  • Hoe het zit als iemand in een instelling woont?
  • Wat er gebeurt als na een tijdje blijkt dat het toch niet duurzaam lukt op deze plek?

Stuur jouw vraag dan in via onze helpdesk!

Over de helpdesk

De Helpdesk Simpel Switchen wordt bemand door experts met juridische kennis en praktijkervaring in de sociale werkgelegenheid. Zij geven professionals juridisch advies bij hun casussen. Tegelijkertijd analyseren we zorgvuldig de inzichten die we met de helpdesk opdoen en kijken we naar gemeenschappelijke vraagstukken. De resultaten delen we, zodat iedereen er z’n voordeel mee kan doen.

Waarom Simpel Switchen?

Switchen is een belangrijk onderdeel in het ontdekken en ontwikkelen van talent. Daarom krijgt het veel aandacht bij SBCM en Cedris. Het Programmaplan van het ministerie van SZW biedt hiervoor een mooie koers.

Meer informatie

Naast de helpdesk is er ook de Keuzehulp Simpel Switchen. Deze helpt mensen bij het maken van de juiste keuze als ze een stap overwegen tussen dagbesteding, beschut werk of een reguliere baan. Stuur voor meer informatie een mail naar Noraima Kirindongo van SBCM of naar Jardy ten Kleij van Cedris.