Home » Praktijkvoorbeelden » Risse groep en DCW zijn Aan de bal
Praktijkvoorbeeld

Risse groep en DCW zijn Aan de bal

Risse Groep in Weert en DCW in Enschede hebbende campagne ‘Ik ben aan de bal’ ingezet. Deze campagne is gericht op werknemers en hun bewustwording rondom duurzame inzetbaarheid.

Aftrap bij DCW

DCW startte de campagne met een Amerikaanse schoolbus, een levensgroot dartbord, ballonnen en muziek. Om 8.00 uur s’ochtends gaven wethouder Arjan Kampman, oud-voetballer van FC Twente, Henny Ardesch en Femke Koster, manager van DCW, het startsein voor de campagne ‘Ik ben aan de bal’. Het was de start van een jaar waarin DCW actief met haar werknemers aan de slag is gegaan  om ze bewust te maken hoe je langer, gezonder en met meer plezier aan het werk blijft.

De rest van de dag maaktenwerknemers in groepjes kennis met onderwerpen binnen duurzame inzetbaarheid, zoals gezondheid, bewegen, plezier en omgaan met stress. Er waren korte activiteiten waarbij werknemers zelf aan de bal konden en plezier hadden met elkaar. Een middagpauzeconcert van Thomas Berge – met fotosessie – maakte de dag extra feestelijk.

App voor werknemers

‘Leuk werk start met een goed gesprek’ is het uitgangspunt bij DCW. Om werknemers hierin te ondersteunen, is een app ontwikkeld waarmee zij kunnen zien hoe zij zelf in hun werk staan, qua plezier, gezondheid en groei. De uitkomsten daarvan nemen ze mee in het gesprek.

Primeur bij Risse Groep

Risse Groep startte al eerder de campagne ‘Ik ben aan de bal’. De boodschap die directeur Jan Karel Jobse meegaf, was hetzelfde als bij DCW, de opzet net iets anders. Dat is ook de kracht van de campagne. Sociale ontwikkelbedrijven stellen op basis van het format hun eigen programma en hun vervolgaanpak samen. Zo kregen bij Risse Groep de werknemers een hele ochtend of middag de gelegenheid om stil te staan bij de pijlers van duurzame inzetbaarheid: ‘Ik leef gezond’, ‘Ik blijf groeien’ en ‘Ik maak plezier’.

De dag startte met inspirerende verhalen van collega’s die vertelden hoe zij ervoor zorgen dat ze aan die pijlers voldoen. Daarna waren er verschillende workshops, zoals een lachworkshop en een workshop over energiegevers en –nemers. Risse Groep gaat nu verder met alle goede voornemens die deze dag zijn ontstaan.

Bekijk het filmpje hieronder voor een impressie van de dag bij Risse Groep:

Direct naar de informatie

Delen op socials