Helpdesk Simpel Switchen
Switchen tussen werk of van ondersteuningsniveau is een belangrijke stap in het ontwikkelen van talenten. Maar het begeleiden van iemand die een switch wil maken, kan in de dagelijkse praktijk best een uitdaging zijn. Om hierbij te helpen, is SBCM samen met Cedris een pilot gestart. Deze pilot ´de Helpdesk Simpel Switchen´ biedt professionals van sociale ontwikkelbedrijven de mogelijkheid om (anonieme) casussen in te dienen voor juridisch advies.
Waarom Simpel Switchen?
Switchen is een belangrijk onderdeel in het ontdekken en ontwikkelen van talent. Daarom krijgt het veel aandacht bij SBCM en Cedris. Het Programmaplan van het ministerie van SZW biedt hiervoor een mooie koers.
Over de helpdesk
De Helpdesk Simpel Switchen wordt bemand door experts met juridische kennis en praktijkervaring in de SW. De inzichten die we vanuit de helpdesk opdoen analyseren we zorgvuldig. We kijken daarbij naar gemeenschappelijke vraagstukken. De resultaten hiervan delen we uiteraard, zodat ieder daarmee z´n voordeel kan doen. Met als uiteindelijke doel: een inclusieve arbeidsmarkt waarin iedereen met een ondersteuningsvraag vanzelfsprekend welkom is en van waarde kan zijn.
Heb jij een casus of vraag over bijvoorbeeld:
- Een bijstandsgerechtigde die vanuit dagbesteding naar beschut werk gaat; of
- Iemand met Wajong 2015 die aan het werk wil
En vraag je je af of:
- Je alle gevolgen wel goed op een rijtje hebt?
- Hoe het zit als iemand in een instelling woont?
- Of wat er gebeurt als na een tijdje blijkt dat het toch niet duurzaam lukt op deze plek?
Stuur jouw vraag dan in via https://forms.office.com/e/DkJ9GRmCap
Meer informatie
Naast de helpdesk is er ook de Keuzehulp Simpel Switchen. Deze helpt mensen bij het maken van de juiste keuze wanneer ze een stap overwegen tussen dagbesteding, beschut werk of een reguliere baan. Wil je meer informatie ontvangen? Stuur dan een mail naar Noraima Kirindongo van SBCM of naar Jardy ten Kleij van Cedris.